Engelska klass 8A

VÅRTERMINEN 2017

Vecka 22

Skriv klart din filmrecension idag fredag. Det gäller alla.

 

UTVÄRDERING I ENGELSKA

Vi ska också återlämna engelskaböckerna. Därefter pratar vi engelska genom att spela ordbingo, spel med oregelbundna verb eller Memory.

Vi ses i morgon! 


Vecka 21

Tisdag:  Lyssna/Skriva OBS! TA ALLTID MED LADDAD DATOR

Lektionsuppgift 1: Idag börjar vi lektionen med  Hörövningar

Välj övning på din nivå – från A1 – C1. 

Listening skills practice
Practise and improve your listening skills for your school studies and your English exams. There are activities for different levels, so find your level and make a start.

Important: Do the preparation exercise before you listen. Then do the other exercises to check your understanding.

Lektionsuppgift: 2 När du är klar med hörövningen. Fortsätter du med Skrivövningar

Alla skriver samma uppgift

Important: Do the preparation exercise first.

Have a nice holiday 🙂 See you next week!


Vecka 20

Tisdag:  Lyssna/Skriva OBS! TA ALLTID MED LADDAD DATOR

Lektionsuppgift 1: Idag börjar vi lektionen med  Hörövningar

Välj övning på din nivå – från A1 – C1. 

Listening skills practice
Practise and improve your listening skills for your school studies and your English exams. There are activities for different levels, so find your level and make a start.

Important: Do the preparation exercise before you listen. Then do the other exercises to check your understanding.

Lektionsuppgift: 2 När du är klar med hörövningen. Fortsätter du med Skrivövningar

Alla skriver samma uppgift

Important: Do the preparation exercise first. Then do the other exercises.

Öva på ord i vår quizlet här nedanför! Vi spelar på fredag 🙂

Friday: Läsa/Prata/Vokabulär

OBS! TA ALLTID MED LADDAD DATOR

Fullt fokus på läsförståelse först idag. Logga in på readtheory.org och läs besvara frågor. Jag kommer att gå runt och be er läsa och översätta för mig.

När du läst en text och besvarat frågorna övar du på orden i vår nya quizlet här nedanför. Idag ska vi  hinna spela också!

Vi ses i skolan!

 


Vecka 19

Tisdag:  Skriva/Prata/ Träna grammatiska moment OBS! TA MED LADDAD DATOR

Vi ska gå igenom sidorna 105 – 107 i övningsboken idag och gemensamt titta på presentationen här nedanför. Det handlar om påhängsfrågor i engelskan. Du gör övningarna i work book.

Vi kommer också att läsa och översätta ”The First People” sidan 126 i textboken.

 

Friday: Läsa/Träna Vokabulär

OBS! TA MED LADDAD DATOR

Fullt fokus på läsförståelse idag. Logga in på readtheory.org och läs besvara frågor. Jag kommer att gå runt och be er läsa och översätta för mig.

När du läst en text och besvarat frågorna övar du på orden i vår nya quizlet här nedanför. Kanske hinner vi spela också!

Vi ses i skolan!


Vecka 17

Tisdag:  Skriva/Prata/ Träna grammatiska moment OBS! TA MED LADDAD DATOR

Hej alla! Vi kör igång efter påsklovet med mer grammatik såklart 🙂 Det passar så bra ihop med grammatikmomentet som vi ska arbeta parallellt med i svenskan nu under maj och juni.

På tisdag har ni vikarie för mig eftersom jag har ämnesprov i engelska med niorna. Gör det här:

  • Arbeta i par (som ni sitter i stort sett). Titta igenom ”Adjektivet och dess komparation” tillsammans  i par som ni sitter och gör de övningar som kommer i slutet av presentationen. Gör så många övningar som möjligt!
  • Får du tid över? Öva på orden till texten Famous Americans i Quizleten nedanför Adjektivpresentationen.

Här är Quizleten!

Vecka 15

Tuesday:  Skriva/Prata/ Träna grammatiska moment

  • Vi gör ett kort quiz med läsförståelse
  • Vi går först igenom ytterligare ett grammatikmoment som tas upp  i kapitlet och övar på det – genitiv i engelska.
  • Läs den nya texten i kapitlet två och två. Gå igenom glosorna som hör till texten. Här är presentationen: genitiv i engelska


OBS! TA MED LADDAD DATOR


Vecka 14

TuesdaySkriva/ Prata/Läsa 

Idag såg vi klart på ”Holes” på engelskalektionen. Därefter spelade vi Bingo med oregelbundna verb.

Friday: Läsa/Träna Vokabulär

  • Vi går först igenom grammatikmomenten i kapitlet och ser vilka vi behöver öva mer på.
  • Vi tittar på några felskrivna rubriker på engelska och funderar vad som blivit fel och hur vi ska rätta till dem.
  • Logga in på E-twinningprojektet och skriv på profilen till din elev, kontrollera om du har fått svar.
  •  Tid över? Öva på de oregelbundna verben. Sitt två och två. Ha boken uppslagen på sidan med verben. Läs högt igenom alla verb. Förhör därefter varandra.

OBS! TA MED LADDAD DATOR

 


Vecka 13

TuesdaySkriva/ Prata/Läsa 

  1.  Läs och översätt s. 116- 117 i Text Book två och två (20 minuter).
  2. Därefter skriver du till din/dina italienska elever i E-twinning live.
  3. Du skriver i kommentarfältet under elevens profilbild.
  4. Skriv minst följande saker:
  • Hi … Nice to get to know you.
  • I am … years old…
  • I like …
  • My interests are …
  • On my free time I …
  • What do you like to do on your free time?
  • How many times a week do you play music/practise hockey/hand ball …. ?
  • Who is your favorite artist/athlete/author … and why?
  • My favorite artist/actor/author/athlete is… because…
  • Valfri avslutningsfras: Kind regards, Love, Hope to hear from you soon … eller annat lämpligt.

TID ÖVER?

  • Träna på oregelbundna verb här: Träna oregelbundna verb
  • Träna glosor och vokabulär i Wings webbövningar section 4. Du hittar länkar till alla övningar i fliken ovanför som heter ENGELSKA LÄNKAR.

Friday: Läsa/Träna Vokabulär

OBS! TA MED LADDAD DATOR

Fullt fokus på läsförståelse idag. Logga in på readtheory.org och läs besvara frågor. Jag kommer att gå runt och be er läsa och översätta för mig.


Vecka 10 

TuesdaySkriva/ Läsa 

  1.  Vi ska börja med Section 4 i Wings Text Book. Det blir att läsa och översätta de båda första texterna i kapitlet.
  2. Träna på glosorna i Quizlet här nedanför.
  3. Därefter tränar du oregelbundna verb här: Träna oregelbundna verb
  4. Får du tid över läser du en text och besvarar frågorna till den här: Träna läsförståelse
  5. Är din skrivuppgift ”A Day’s Wait” inte gjord? Prata med mig.


Friday: Läsa/Prata/Lyssna

  1. Vi lyssnar gemensamt på de texter vi läste i tisdags.
  2. Ni tränar i Quizlet på de nya orden och förhör varandra.
  3. Vi spelar Bingo och tränar på oregelbundna verb, eller om det är fint väder blir det en uteaktivitet på engelska ”Walk & Talk”

Hoppas på en fin vecka! Önskar er en härlig lovdag på onsdag 🙂

 


Vecka 9

TuesdaySkriva/ Läsa: 

  1. OBS! Har du en skrivuppgift som inte är klar ska du skriva under lektionen.
  2. Läs och översätt klart hela texten The Party  nu. Förhör varandra på alla ord i gloslistorna (gula rutorna).
  3. Gör övningar i wings webbövningar som hör till kapitlet, i synnerhet de med grammatiska moment.

Friday: Läsa/Prata/Lyssna

Vi gör ett glosförhör i Quizlet på orden du tränat. Träna först på flash cards här: The Party
Vi gör en hörövning gemensamt.
Vi spelar Bingo och tränar samtidigt på oregelbundna verb. Om det är fint väder blir det en uteaktivitet på engelska ”Walk & Talk”.


Vecka 8

FridaySkriva/ Läsa: 

  1. log in to readtheory.org and read one text and answer questions
  2. Read and translate the rest of the text ”The Party” page 65-67.
  3. Go to wings webbövningar och gör övningarna som kopplas till texten

Have a Nice Weekend 🙂

 


Vecka 6

TuesdaySkriva/ Läsa: 

  1. OBS! Skrivuppgift som inte är klar skall göras! Uppgift ska skrivas klar under lektionen.

2. LÄXA! Glosorna till  I’m Not A Druggie, pages 61-62 in Text-Book. Make a word list with all the words in the yellow box.

3.  Make a wordcloud. Go to Tagul.com which is a website where you can create word clouds.

4.  Use all the words on your list – put them together and create a word cloud.

This is how it works:
 – Click Import words 
Import the words you have chosen. Click – Visualize.
– The words that you think are the most important, you can make bigger by clicking on size. By clicking on the different headlines you are able to change colour and shapes of the words. Play with the tool! Be creative!
5. When you are finished, click Download Image SQ. Insert your word cloud in your Google document. This is what mine looks like 🙂
The Best Teacher is Your Last Mistake by Me

 

Friday: Läsa/Prata/Lyssna

Vi gör ett glosförhör på orden du tränat.

Vi gör en hörövning gemensamt.

Vi spelar Bingo och tränar samtidigt på oregelbundna verb.

Trevligt sportlov! 🙂

 


Vecka 5

TuesdaySkriva/ Läsa: 

1.Skrivuppgift som inte blev klar förra veckan skall göras idag! Uppgiften ska skrivas klar under lektionen.:  Write your thoughts on  A Day’s Wait, (the story in text book).  Share in google docs or write by hand in your note book). Använd bilden här nedanför för att utveckla ditt skrivande.

2. När du  har skrivit klart, läser du i readtheory.org. Det viktiga är att alla får möjlighet att bli klara med sina texter under lektionen.

Utveckla ditt skrivande

 

Du som ändå får tid över. Klicka på länken, kör först Flash Cards och sedan Test, sen kan du glosorna: Öva på glosorna till Texten här!

Nu ska vi alla läsa  I’m Not A Druggie, pages 63-67 i textboken. Jag gör glosövningar i Quizlet till fredagens lektion.

Friday: Läsa/Prata

Read and translate the next text  I’m Not A Druggie, pages 63-67 in the Text Book. Work in pairs as you sit as far as possible.

Learn the words to the text here. Use flashcards and/or test. After that we will do Quizlet Live 🙂

 

 

If we have time enough,  we will begin to plan making a  film ”Presenting our school” to the students in Spain and Poland in our E-twinning project.

 


Vecka 4

TuesdaySkriva/ Lyssna: 

1.Skrivuppgift:  Uppgiften ska skrivas klar under lektionen.  Write your thoughts on  A Day’s Wait, (the story in text book).  Share in google docs or write by hand in your note book).

2.Hörövning: Shopping for clothes: Listening skills

3.Gå in på socrative.com, skriv in rumsnummer 34 61 64, och gör glosövningen tills du kan orden som hör till A Day’s Wait.

Friday: Läsa/Prata

1.Log in to readtheory and read one text and answer the following questions.

2. Do the excercises connected to the chapter A Day’s Wait on wings webbövningar: A Day’s Wait: Webbövningar

3. Read and translate the next text in your Text Book. Work in pairs as you sit as far as possible.

Have A Nice Week End!


Vecka 3

Friday:

  1. Log in to E-twinning. Some of you have got a new message from the  Italian students. Write an answer to them and show your answer to me before you post it.

 2. Post a picture on your profile and write a short description of    yourself if you have not done that yet.

3. Read A Day’s Wait in your text book and do the excercises on wings webbövningar connected to the chapter. Here: A Day’s Wait: Webbövningar

4. Time on your hands log in to readtheory and read one text and answer questions.

Have a Nice Weekend!

Tuesday:

  1. Log on to Etwinning. Edit your profile. Add a picture of yourself. Write a short description of yourself.
  2. Write your e-mail to the pen-pal in Poland. Show me your text before sending it. Send your email with a copy to me.
  3. When you have done everything above, log on to readtheory and read and answer questions.

E-twinning First E-mail

See you at school 🙂

 


Välkommen tillbaka till Skriva/ Lyssna. Här lägger jag en ny skrivuppgift varje vecka. Uppgiften ska skrivas på lektionen och lämnas in klar innan du går ifrån lektionen. skolan efter jullovet 🙂 Här är vår grundplanering. Fokus i ämnet är att lära sig att kommunicera så rikt som möjligt.

Jag utgår ifrån de förmågor vi fokuserar på i engelskan: SKRIVA, TALA, LÄSA, LYSSNA

Tisdagar: Skriva/ Lyssna.  Skrivuppgifter varje vecka. Uppgiften ska skrivas på lektionen och lämnas in klar innan du går ifrån lektionen. Ibland skriver du i ett delat dokument med mig, ibland skriver du i din skrivbok för hand. Andra gånger kan det vara att du skriver ett mejl till våra europeiska vänner i E-twinningprojektet, även då visar du mig innan du skickar mejlet med en kopia till mig.

Hörövningar som ska göras lägger jag även länkar till här.

Fredagar: Läsa/Prata/Grammatik. På fredagar läser du genom att logga in på readtheory och göra en text plus frågor under lektionen. Alternativt läser du en textbokstext och gör grammatikövningarna till kapitlet i wings webbövningar som hör till. Det avgör vi ifrån vecka till vecka.

Andra halvan av lektionen använder vi till samtal kring olika ämnen i grupper om tre till fyra elever.

Här nedan hittar du två bilder med stöd för ditt skrivande.

SKRIVA : jämför, beskriv, förklara, motivera och diskutera för att utveckla ditt skrivande.

Utveckla ditt skrivande

SKRIVA : använd bindeord för att utveckla ditt skrivande.

Connecting words for supporting you with your writing

 


HÖSTTERMINEN 2016

Here is the Advent Calendar 2016 🙂

Välkommen tillbaka till skolan efter läslovet 🙂 Här är den nya uppgiften i engelska. Det blir ett samarbete med idrotten som vi kallar ”Health 4 You”.  

How can young people today have a Healthy Life Style?  “In humans health is the general condition of a person’s mind, body and spirit, usually meaning to be free from illness, injury or pain. Health is not only maintained and improved through the advancement and application of health science, but also through the efforts and intelligent lifestyle choices of the individual and society. Lifestyles of teenagers today have changed a lot compared to 50 years ago, when teens were more interested in studies, sports, hobbies and day to day activities. But today, it has taken a whole new phase where teen life seems all about parties, drinking, smoking, drugs and sexual pleasure.” http://newtwinspace.etwinning.net/web/p79799/welcome (2016-09-28)

This is what students and teachers write in the eTwinning-project ‘Health 4 Life”. Is this true  according to you? But let us focus on the question what is “Health 4 You”?

What does “A Healthy Life Style” mean for young people today? Read a minimum of two articles and discuss the subject with your peers. You may choose two texts in Wings or find your own articles on the internet for this assignment.

Do this:

  1. Write an advice booklet for young people who want to lead a better and healthier life. What should they think about? What should they eat? How much should they exercise? Take photos of your own to illustrate various advice. Make a  reference list.
    1. Make cards to use for a discussion on health issues. You may choose subjects like for example: What type of food to eat, how to exercise, or how to lead a healthy life. These cards later might be used by other teachers/students for class discussions.
    2. Extra reading:

BBC

All groups will organize a discussion in class. We will book times for these lessons.

Have fun! The best of luck! Bodil, Susanne, Ola and Carina

Girl with hoopla
Girl with hoopla

 

Syfte i ämnet engelska: Genom undervisningen ska eleverna ges möjlighet att utveckla

en allsidig kommunikativ förmåga …

kunna formulera sig och samspela med andra i tal och skrift…

kunna anpassa sitt språk till olika situationer, syften och mottagare. (Lgr11, s.30).

Centralt innehåll engelska: 

Produktion: Muntliga och skriftliga … beskrivningar och instruktioner.

Samtal och diskussioner samt argumentation. (Lgr11, s 29)

Kunskapskrav ämnet Engelska
Eleven kan välja texter och talat språk från olika medier samt med viss relevans an­vända det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

I muntlig och skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig enkelt och begripligt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.

Eleven kan välja texter och talat språk från olika medier samt på ett relevant sätt använda det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

I muntlig och skriftlig interaktion i olika sam­manhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpass­ning till syfte, mottagare och situation.

 

Eleven kan välja texter och talat språk från olika medier samt på ett relevant och effektivt sätt använda det valda materialet i sin egen produktion och interaktion.

I muntlig och skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Dessutom kan eleven välja och använda sig av väl fungerande strategier som löser problem i och förbättrar interaktionen och för den framåt på ett konstruktivt sätt.

 Syfte i ämnet idrott och hälsa:

Eleverna ska … ges möjlighet att utveckla kunskaper om vad som påverkar den fysiska förmågan och hur man kan påverka sin hälsa genom hela livet.

… ges förutsättningar för att utveckla goda levnadsvanor samt ges kunskaper om hur fysisk aktivitet förhåller sig till psykiskt och fysiskt välbefinnande. Eleverna ska genom undervisningen också utveckla kunskaper om begrepp som beskriver fysiska aktiviteter … och utveckla sin förmåga att planera och värdera idrott och andra fysiska aktiviteter utifrån olika synsätt på hälsa, rörelse och livsstil.

Centralt innehåll i idrott och hälsa:

  • Att sätta upp mål för fysiska aktiviteter, till exempel förbättring av konditionen.
  • Ord och begrepp för och samtal om upplevelser och effekter av olika fysiska aktiviteter och träningsformer.
  • Arbetsställningar och belastning till exempel vid fysiska aktiviteter och förebyggande av skador, genom till exempel allsidig träning.
  • Olika definitioner av hälsa, samband mellan rörelse, kost och hälsa och sambandet mellan beroendeframkallande medel och ohälsa.
  • Kroppsideal inom idrotten och i samhället i övrigt. Dopning och vilka lagar och regler som reglerar detta.
  • Hur individens val av idrotter och andra fysiska aktiviteter påverkas av olika faktorer, till exempel av kön.
Kunskapskrav Idrott och hälsa
Eleven kan på ett i huvudsak fungerande sätt sätta upp mål för och planera träning och andra fysiska aktiviteter.

Eleven kan sätta upp mål som i huvudsak är realistiska och motiverade.

Eleven kan även utvärdera aktiviteter genom att samtala om egna upplevelser och föra enkla och till viss del underbyggda resonemang om hur aktiviteterna tillsammans med kost och andra faktorer kan påverka hälsan och den fysiska förmågan.

Eleven kan ge enkla exempel på och föra en till viss del underbyggt resonemang om hur fysiska, psykiska och sociala aspekter av hälsan påverkas av träning och andra faktorer.

 

 

 

 

 

Eleven kan på ett relativt väl fungerande sätt sätta upp mål för och planera träning och andra fysiska aktiviteter.

Eleven kan sätta upp mål som i huvudsak är realistiska och motiverade.

Eleven kan även utvärdera aktiviteter genom att samtala om egna upplevelser och föra utvecklade och relativt väl underbyggda resonemang om hur aktiviteterna tillsammans med kost och andra faktorer kan påverka hälsan och den fysiska förmågan.

Eleven kan ge utvecklade exempel på och föra ett relativt underbyggt resonemang om hur fysiska, psykiska och sociala aspekter av hälsan påverkas av träning och andra faktorer.

Eleven kan på ett väl fungerande sätt sätta upp mål för och planera träning och andra fysiska aktiviteter.

Eleven kan sätta upp mål som i huvudsak är realistiska och motiverade.

Eleven kan även utvärdera aktiviteter genom att samtala om egna upplevelser och föra välutvecklade och väl underbyggda resonemang om hur aktiviteterna tillsammans med kost och andra faktorer kan påverka hälsan och den fysiska förmågan.

Eleven kan ge välutvecklade exempel på och föra ett väl underbyggt resonemang om hur fysiska, psykiska och sociala aspekter av hälsan påverkas av träning och andra faktorer.


 

Tisdagen den  ———-  är det som vanligt fokus på skrivande och grammatik. Skriv först på ämnet för dagen. Därefter tränar du klart pågående presens samt pågående preteritum på wings webbövningar (länken ligger nedan).

Nu ska du skriva i dåtid (preteritum). Använd bilden med bindeord för att utveckla dina svar. Ämnet för dagen är:

  • Tell your story about your first best friend as a child.  How did you meet him/her? How did you play together?
Connecting words for supporting you with your writing
Connecting words for supporting you with your writing

Idag fredagen den 21 oktober är det som vanligt fokus på läsförståelse och grammatikmoment. Återigen är det pågående presens samt pågående preteritum engelskan som du ska träna.

  1. Börja med Wings webbövningar 8 och öva på de 3 första momenten där. Det handlar om pågående form i presens och preteritum. Jag kommer att gå runt och hjälpa till.
  2. Därefter läser du ett stycke i Readtheory och besvarar frågorna. Tänk på att läsa noggrant och gå tillbaka och kontrollera dina svar i texten.
  3. När du gjort de båda ovanstående övningarna klart finns här en sida med hörövningar plus arbetsuppgifter. Gå in på länken. Välj svårighetsgrad. Lyssna och fyll i frågorna till övningen. Fråga mig om du inte hittar rätt övning eller uppgift.
    hörövningar

OBS! Du som inte är klar med uppgiften MY HERO gör klart hemma.


Tisdagen den 18 oktober är det återigen fokus på grammatikmomentet pågående presens samt pågående preteritum i engelskan. Jag kör en genomgång av reglerna och hur du jobbar på webbsidan först.

Därefter går du själv  in på Wings Webbövningar 8  och övar de 3 momenten. Det handlar alltså fortfarande om pågående form i presens och preteritum. Jag kommer att gå runt och hjälpa till där det behövs.

Uppgift 2 blir som vanligt en skrivuppgift. Ämnet för uppgiften får du på lektionen. Du skriver på lektion och lämnar in efter lektion.

Vi ses imorgon 🙂


Idag fredagen den 14 oktober är det fokus på läsförståelse och grammatikmoment i pågående presens samt pågående preteritum engelskan.

  1. Börja med att läsa ett stycke i Readtheory och besvara frågorna. Tänk på att läsa noggrant och gå tillbaka och ko,a dina svar i texten.
  2. Därefter går du in på Wings Webbövningar 8  och öva på de 3 första momenten där. Det handlar om pågående form i presens och preteritum. Jag kommer att gå runt och hjälpa till där det behövs.

Sen måste vi ju givetvis lyssna på en låt av Bob Dylan som är årets Nobelpristagare i litteratur 🙂

OBS! Du som inte är klar med uppgiften MY HERO gör den hemma.


Idag tisdagen den 11 oktober läser vi och översätter texten gemensamt i Wings Textbook s. 22 – 24.

Därefter skriver du i din skrivbok: Describe One of Your Earliest Child Hood Memories. Nu tränar du på att skriva i dåtid, dvs i preteritum.

Du som inte är klar med uppgiften MY HERO, får ta hem den i läxa och skriva klart.


Här är en ny uppgift till engelskan. Jag berättar och förklarar givetvis mer och besvarar frågor på lektionen imorgon.

Vi ses imorgon 🙂


I höst ska vi bygga ordförråd till max! Vi använder oss främst av två digitala verktyg. Det första är Wings webbövningar som hör till vår lärobok. Här ligger glosor och alla texterna i boken och du kan öva på dem på olika sätt, lyssna, skriva eller läsa samt para ihop glosor. Här finns även grammatikövningar att jobba extra med.

Efter att du har tränat på glosorna gör du glosförhöret på det andra digitala verktyg vi använder och som heter socrative.com. Det publicerar jag i rummet efterhand som vi har arbetat med kapitlet i läroboken. Du skriver in sifferkombinationen 346164 och ditt riktiga namn (så att jag ser att du har svarat) och kör frågorna som jag har publicerat.  Du ser dina svar direkt.

________________________________________________________________________

VÅRTERMINEN 2016

Måndagar på engelskan är det English stations. Här kommer instruktioner.

2 minuter: Skriv först dina tankar om frågan: What would I do if I found my 13 year old child ”with the wrong crowd”?

Se filmen.

Efter filmen diskuterar ni i grupper om tre-fyra elever frågorna på arbetsbladet. Prata engelska så mycket som möjligt.

Writing: Välj en nivå som passar just dig.Jag hjälper dig om du är osäker. När du har läst igenom texten på webben skriver du en likadan text som du fyller med eget innehåll. Du skriver för hand i din skrivbok och lämnar in till mig. Den ska bli klar på lektionen.

Listening: http://www.esl-lab.com/ Välj din svårighetsgrad ”Easy. Medium, eller Difficult”. Lyssna igenom. Svara på flervalsfrågorna. Kolla ditt resultat. Lyssna en gång till. Gå till nästa övning.

Tid över?

Reading: på readtheory.org eller låna en bok på engelska.

Dags att bygga upp din skrivförmåga! Gör så här:
1. Klicka på länken. Writing skills
2. Välj svårighetsgrad – från A1 till B2.
3. Välj övning.
4. gör uppgifterna.
4. Skriv din egen text – bygg upp den likadant.

___________________________________________________________________
Dags att bygga upp din hörförståelse! Gör så här:
1. Klicka på länken. Listening skills
2. Välj svårighetsgrad – från A1 till B2.
3. Välj övning.
4. gör uppgifterna.
4. Återberätta innehållet på engelska – bygg dina meningar likadant! Härma så mycket du kan 🙂

_________________________________________________________________
Dags att bygga upp din läsförståelse!
Logga in på: Readtheory
________________________________________________________________
Dags att bygga ordförråd och spela spel samtidigt!
Logga in på någon av följande länkar:
Study Break
Bygga ordförråd
Bygga ordförråd

_______________________________________________________________

HÖSTTERMINEN 2015
Dags att öva section 1 och 2 ur vår lärobok Wings.
Här är digitala övningar att arbeta sig igenom under lektionstid på måndagar och torsdagar de sista veckorna nu före jul!

Det är både glosor och grammatik blandat 🙂 Lycka till! Klicka på länken här och öva allt som gäller section 1 och 2:

Wings 7 – digitala övningar

___________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Här är två minuter om am, is och are från Sara Bruun en riktigt bra lärare i engelska 🙂

Vårt öppna klassrum – vi lär av varandra

Hoppa till verktygsfältet